Ofte Stillede Spørgsmål

 

Du kan handle med os med tryghed. Og processen, når du handler med os, skal være så gennemsigtig og nem for dig som mulig. Derfor har vi her samlet de spørgsmål, vi ofte bliver stillet, på siden her. Hvis du mangler svar på et spørgsmål, der ikke er her, skal du endelig bare kontakte os, så finder vi ud af det. Du kan kontakte os lige her.

 

Er jeres briller lavet af plastik? 

Nej, vores briller er lavet af bomuldsbaseret acetat. Og det er slet ikke så kemisk, som det lyder. Faktisk minder et stykke acetat meget om træ - man kan fræse, bøje, tilpasse acetat - det kan man ikke med plastik, og det ville også være ens hver gang. Vores briller er unikke. Hver og én.

Foruden vores briller, der udelukkende består af acetat, finder du også briller med stel af rent metal eller stel, der kombinerer metal og acetat. 

 

Hvad er forskellen på bomuldsbaseret acetat og plastik? 

Nu bliver det lidt teknisk. Men kort sagt er forskellen på bomuldsbaseret acetat og plastik, at førstnævnte i højere grad indeholder fornybare og naturlige råvarer, modsat plastik, som hovedsageligt er baseret på fossile råvarer. 

Design og produktionsprocesserne med bomuldsbaseret acetat er længere, mere krævende og stiller større krav til det håndværksmæssige aspekt modsat traditionelle sprøjtestøbte plastikbriller. Vi sætter en ære i at producere i acetat for at skabe briller, der holder længe, og som bare sidder godt.

Men selvom vi ikke benytter os af plastik i produktionen af vores briller, tager vi stadig det stigende problem med plastik i naturen og verdenshavene meget alvorligt. Og vi ser det som vores alle sammens ansvar. Derfor har vi netop indgået et partnerskab med Plastic Bank. Du kan du læse mere om dette samarbejde og vores bæredygtige solbriller her.

 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skal have styrke i mine briller eller solbriller?

Du finder vores briller ved mange danske optikere (du kan se en komplet forhandlerliste her). Hvis du køber din PREGO-brille hos din lokale optiker, kan de derfor hjælpe dig med at finde de helt rette glas med den helt rette styrke - tilpasset dig og dine øjne.

 

Beskytter jeres solbriller mod UV-stråler?

Ja, vores briller beskytter både mod solens skadelige UV-stråler og blåt lys. Læs mere om vores bluelight briller her.

 

Hvordan returnerer jeg en vare fra jer? 

Hvis du fortryder dit køb, kan du returnere den uden fragtomkostninger - den klarer vi, hvis du bruger den medfølgende returlabel fra PostNord samt returformularen, som du finder på webshoppen her. Husk gerne at medsende en kopi af din købsfaktura, som du modtog på mail, da du bestilte varen.


Hvor lang tid går der, før jeg kan forvente at modtage min vare? Og kan jeg hente min vare hos jer i Tommerup? 

Du kan selv bestemme, om du vil have leveret din ordre direkte til dit hjem eller en anden adresse for eksempel din arbejdsplads. Og du er også meget velkommen til at hente din vare hos os direkte. Vores adresse er Østerbro 4, 5690 Tommerup. Du kan se vores åbningstider her.

Vi sender din ordre til dig med PostNord, og du vil typisk modtage din nye brille 1-2 hverdage, efter vi har modtaget din ordre. Du kan læse mere i vores handelsbetingelser her.

 

Hvorfor er der ikke forskellige størrelser, men kun one size?

Vi har kun én størrelse, men til gengæld er den ene størrelse gennemarbejdet, så den passer til dig og giver dig den helt rette pasform. Vores briller er lavet med den europæiske næse for øje, hvilket vi kan garantere, at du med det samme vil mærke, når du sætter en PREGO-brille på næsen. 

Derudover synes vi - hvis vi skal være helt ærlige - heller ikke, at der er brug for mere end én størrelse. Så længe den størrelse er helt rigtig. Og det er den hos PREGO.

 

Kan jeg nå at ændre min ordre, når jeg har afgivet den?

Hvis du har ændringer til din ordre, er du nødt til at ringe til os på +45 65 94 15 40 så hurtigt som muligt efter, at du har afgivet din ordre. Vi sidder klar ved telefonen mandag til torsdag mellem 9:00 og 16:30. Fredag har vi telefontid mellem 8:30 og 16:00. Så skal vi nok sammen finde en løsning på at ændre din ordre.

 

Jeg er ikke tilfreds med min nye brille - den lever ikke op til mine forventninger - hvad gør jeg? 

Vi er kede af, at vores produkt ikke levede op til dine forventninger. Hvis du kontakter os, vil vi meget gerne finde en løsning, så du enten kan returnere brillen, eller så vi kan finde en brille, der passer til lige præcis dig og dine øjne. Kontakt os her.

 

Kan jeg selv justere på mine briller, hvis de ikke sidder helt rigtigt? 

Som sagt er mange af vores stel er lavet af acetat, der kan formes og tilpasses rigtig meget. Også når de forlader os og flytter hjem til dig. Du kan derfor nemt bøje din stang en smule, så den kommer til at sidde helt skarpt og tilpasset dit ansigt.